Effektiv løsning betalingsservice
Betalingsservice der tidligere var ejet af Nets nu ejet af Mastercard, er en kompleks størrelse at håndtere.
Dynamics Property er en software virksomhed, der har specialiseret i løsninger til ejendomsadministration på Dynamics 365 platformen. Løsningen er pt. eneste dansk certificerede løsning til regnskabssystemet Business Central. Deres løsning til betalingsservice er meget let at anvende over flere juridiske enheder.
Løsningerne er udviklet i Microsoft Business Central og er derfor en integreret del af ejendomsløsningen.
Der understøttes total Service, dvs. betalingsservice holder styr på lejeres tilmelding. Hvis en lejer ikke er tilmeldt, udsendes en faktura. Er lejeren tilmeldt, hæves beløbet automatisk fra deres konto 1.
Lejere og debitorer har adresser, men adresserne kan også være specielle, idet adresserne tages fra et kundeinformationskort, der kan – men ikke nødvendig vis gør – trækker oplysningerne fra 2 fornævnte steder. Brugeren kan også skrive værdierne direkte ind på kundeinformationskortet.
601-filer (opkrævningsfiler) kan udlæses som samleforsendelser på tværs af flere juridiske enheder. 603-filer (indbetalingsfiler) kan dernæst indlæses på tværs af juridiske enheder. Der posteres automatisk på Business Centrals bank og debitorposten dannet i huslejeopkrævningen udlignes.
Indlæses filerne i rækkefølge vil tilbageførsler osv. også blive konteret automatisk.
Der er imidlertid en balancegang. Understøttes alle af betalingsservice funktioner ville betalingsserviceløsningen i Business Central potentielt blive meget tung at anvende. Når lejeopkrævninger potentielt skal dannes til flere tusinde lejere, duer det imidlertid ikke med tunge løsninger til betalingsservice.
Følgende hovedpunkter kan nævnes:
- Understøtter total service
- Samleopkrævningsforsendelser af flere juriske enheder
- Samle betalingsforsendelser med automatisk udligninger
- Refusioner og tilbageførsler fra betalingsservice
- Dannelse af 605 fil – tilmelding af lejere til betalingsservice
Total Service, er smart da betalingsservice holder styr på lejeres tilmelding. Hvis en lejer ikke er tilmeldt, udsendes en faktura. Er lejeren tilmeldt, hæves beløbet automatisk fra deres konto. Det er i øvrigt også muligt at tilbagebetale beløb til lejeren, hvis denne er tilmeldt betalingsservice.
Valideringsprocesser er effektive og velfungerende. Fejl kan afdækkes inden filen sendes til betalingsservice. Betalingsløsningen er skarpt skåret i forhold til de arbejdsprocesser, der skal løses og bygger således på åbenstående debitorposter med rette betalingsformskode.
Er der eksempelvis glemt at blive oprettet et kundekort, da den nye lejer er blevet oprettet, kan dette gøres i processen.
Adresseringen er fleksibel og kan tages for lejerkortet, debitorkortet eller kundeinformationskortet. Det er smart, da virkeligheden består af mange mulige scenarier netop på dette punkt.
I opkrævningsrapporten, kan brugeren i øvrigt afstemme per betalingsform. Det er smart da ’Nets’ af en af betalingsformerne. Så kan beløb sammenholdes per måned samt beløbet kan sammenlignes med det er står i V-filen der kommer fra betalingsservice.
Dynamics Property har lavet en super løsning til håndtering af betalingsservice – simpelt og enkelt – som det skal være når man arbejder med opkrævninger, der skal dannes for et stort antal lejemål.